Rusk och regn och fontän i näsan

Här sitter man och är förkyld och försöker äta lite frukost. Tittar man ut så ser man nästan en repris av gårdagen. Helt grått ute och regn. Kan inte säga annat än att det behövdes. Marken var riktigt torr och det var massor med pollen i luften.

Ska ut i regnet sen och gå runt till lite olika frisörsalonger här i Ljungby. Ska inhandla ett silverschampo nu när jag blekt håret. Är ganska missnöjd med resultatet! Jag var "ljusblond" innan som det stod på förpackningen och ändå fick jag gula och orangea skiftningar i håret. Förra året använde jag samma märke och ungefär samma blekstyrka och då blev det jättebra. Den gången hade jag dessutom världens utväxt som är cendréfärgad. Tänkte att jag ska ringa till dem och säga till. Så ska det nämligen inte bli när man har så ljust hår innan. Kan ju ha varit något fel på färgen.

Hur som helst så ska det nog bli bra. Tänkte kolla upp lite vad det skulle kosta att gå på gym här i Ljungby. Blev så sjukt sugen när jag var inne på en blogg innan. Det såg så himla lätt ut, vilket jag vet att det inte är! Men det är skönt! Man behöver röra på sig, det är ju trorts allt livsviktigt.

Nu ska jag fortsätta med min frukost. Slänger in en bild på ett armband jag gjorde igår på dem få pärlor jag  har kvar.


Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0