En promenad i regnet

Det har varit massor med stampande i vattenpölarna idag. Först gick jag till secondhandbutiken vid netto. Hittar alltid något där! Min pappa har länge velat ha en sån stor glasflaska som han kan samla 10or i, hittade en som jag köpte till honom. Hittade superfina stolar där med, men har lite väl liten lägenhet för att klämma in mer.
Efter det vandrade jag vidare till Röda Korsets secondhandbutik och även där hittade jag saker. Köpte mig lite trådar jag ska ha till armband och även så jag kan broderea.. ja ni läste rätt. Jag har fått för mig att jag ska brodera en duk. Jättefin är den och jag hoppas jag lyckas. Älskade syslöjd i skolan och avskydde verkligen träslöjd.

Efter dessa köp spratserade jag vidare för att hitta våtrumssilikon till akvariet men skulle jag använt det skulle fiskarna tydligen dött, så fick gå till Djurmagazinet. Man är ju en välkänd kund där som bara har problem med sitt akvarium. Åter denna gången skrattade han haha. Han rekomenderade ett nytt akvarium för att slippa jobbet. Skulle dessutom bara skilja 200-300 kronor. Så vi får se hur det blir.

Där trodde ja att det skulle vara slutplaskat men ikke. Fick ett sug av att gå inom bibblan när jag ändå gick förbi. Ville haft boken "Zebra flickan" men den var tydligen försvunnen, så det fick bli "Vingklippt ängel" istället. Lånade även boken "Smycken och annat fint av Pärlor och Metalltråd".


Nu ska jag ta och läsa lite sen blir det att fixa lite i lägenheten.

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0