En tankenöt

Alltid innan jag loggar in här så brukar jag kolla runt lite på Bloggs startsida och se vad andra har skrivit, då hittade jag det här:



"Hur skulle Marcus Schenkenberg och Paris Hilton sätt ut om tex Marcus inte hade sina muskler, och Paris Hilton hade jätte stor rumpa och bröst?!


Ja att ytlighet finns är inget som vi inte visste, men just nu sitter jag och kollar på Tyra Banks Show, och det handlar om rumpor och bröst. Killar sitter och säger vad dem tycker, och sen får tjejerna som ställer upp och visar sina delar säga vad dom tycker. Men det är inte det som jag tycker är felet just nu, utan att tjejerna som är med i programet berättar om hur deras killar har bett dem göra operationer och kallat dem saker som tex "plattbröstad" eller "plattrumpa". Och det som gör mig förbannad är hur killar kan säga så till en tjej, och speciellt deras flickvän.

För det som är ganska komiskt med detta är att killar vill ha tjejer som är som victoria secret modeller, alltså en vältränad rumpa, ett par stora bröst och sen ett midje mått som är smalt och litet. Men hur många killar är det som ser ut som en ung Marcus Schenkenberg?..En på tusen skulle jag säga. "

Skrivet av brattsell

Jag såg inte själv programmet igår med Tyra så jag vet inte riktigt vad som har sagts, men att killar kan säga så?!
Om ens pojkvän säger så redan i ung ålder, tänk då vad han kommer fortsätta när man blivit äldre och börjar på rynkor och andra skönhetsfläckar. Det skulle ju vara som att leva i ständig mobbning!
Ens partner ska älska en för den man är annars skulle jag nog inte kalla det för riktig kärlek. Alla har sina brister men vad gör det?
Jag kan tycka att dem tjejer som faktiskt lever i ett sånt här förhållande borde säga ifrån på skarpen om det inte redan är gjort. Om han inte lyssnar, LÄMNA HONOM! Man ska må bra av kärlek, inte dåligt!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ja, det kanske det är men bra är den :)

2009-04-22 @ 16:00:42
URL: http://kawasart.blogg.se/
Postat av: jessica

SVAR:Det är helt okej att du använder det på din sida.. dags att vi tjejer får fram ett budskap och gör något åt detta :D ha en bra dag

2009-04-22 @ 16:15:44
URL: http://brattsell.blogg.se/

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0