En händelserik tid har flugit förbi..

Tror det är sådär tre veckor sen jag skrev någonting sist nu. Kan säga att dessa tre veckor har gått med rekordfart!
Allt har börjat med flytten till den nya lägenheten. trots att det bara handlade om att flytta våra saker ett tiotal meter så blev det rätt tufft. Hade så himla mycket saker! Kan inte fatta hur vi har fått plats med allting heller. Vi gick från ca 45 kvm till 65 kvm och nu är det lagom med saker. Det enda vi saknar nu är ett köksbord.
Tänk 20 kvm mindre och ändå fick sakerna plats, jisses.
Har större balkong nu så vi åkte till Jem&Fix och köpte ett litet cafébord. Kan säga att dagarna solen skiner sitter jag där ute och njuter av min utsikt över Laganån:)
Blir en dyr månad det här hehe. Vi var på IKEA förra veckan med och handlade hem lite smått till lägenheten, det gick på 1500:- , men fint blev det!
Nu är allt iordning, bara lite städning som är kvar. Skrubben ser ut som ett bombnedslag just nu så det får man snart göra någonting åt.
En dyr månad som sagt. Jobbade stängning i söndes och vid sextiden fick jag besök av P med vän. En liten oplanerad trip till Tyskland hade planerats och jag sken som en sol hela kvällen:) Blev hem och göra sig iordning och sen åkte vi och tankan och jag åt donken mat. Rullade ur Ljungby vid 23.30 tiden och begavs oss mot Tyskland. Kom med färgan vid 01.30 och då var det ca 2 timmar kvar tills vi skulle vara framme vid hamnen. Blev att vi sov ett par timmar på något skumt ställe i Rödby. Vaknade vid halv sex-sex tiden på morgonen och var allmänt trötta men kunde inte sova längre. Vi körde in till Rödby för att hitta toalett och mat, vilket inte är så lätt den tiden. Men vi hade tur att ett bageri/cafe öppnade 6.30. Blev massa nybakade frallor med färdigskivad ost som luktade fotsvett haha. Smakade dock mycket bättre än lukten.
Efter frukosten åkte vi tillbaka till hamnen och hittade toaletter.
Vid 10 tiden åkte vi över till Tyskland och körde till Nielsens Discount. Billigt billigt säger jag bara! Vi handlade för 2000:- ungefär och fick hur mycket som helst! Blev en lång resa hem då man var helt slut eftersom man bara sovit i två timmar, jag iaf:P
Väl hemma var det in i duschen och sen lägga sig och sova. Kände mig helt utslagen när jag vaknade idag. Fick gå upp vid 7.15 eftersom dem skulle komma och fixa vårt internet och telefon vid 7.30. Så typiskt säger jag bara:P
Men nu har vi äntligen internet och telefon igen:)

Nu ska jag göra mig iordning. Blir att jag får gå och handla lite och sen dra och jobba:)

(Hittade inga bilder på datorn så passar på att lägga upp en balbild jag gjort om)
Ciao!

Kommentarer
Postat av: estefani

Jasså? Var har ni flyttat? :) Det visst jag inte om :P

Hur är det med dig annars då? Trivs bra i lägenheten? :D

2009-04-15 @ 10:31:09
URL: http://estefanipedersen.blogg.se/

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0