Astma?

Är det någon av er som har astma och kan förklara för mig hur det känns.
I fredes fick jag en tryckande känsla i bröstet helt utan anledning och fick svårt att andas. Jag brukar tyvärr inte kunna ta så djupa andetag i vanliga fall, men nu kunde jag knappt ta hälften av vad jag brukar.
Kändes riktigt jobbigt och höll på i flera timmar. Tänkte ringa sjukvårdsupplysningen, men trodde att jag inbillade mig.
Jag har trott att jag inbillat mig enda tills idag.
Begav mig ut i skogen för att springa och kom väl knappt 1 kilometer innan jag fick stanna. Jag har dålig kondis men detta slog ju rekordet. Det var inte som jag var trött och fick stanna utan jag fick ont i bröstet igen och kunde näst intill inte andas. jag sprang jättesakta och andades utan problem. Sprang lite för snabbt i början så då blev det mycket flås, men då sänkte jag hastigheten och det blev lättare att andas. Men som sagt efter 1 kilometer spelade det ingen roll hur sakta jag sprang, det var jobbigt att bara gå.
Det var riktigt tungt att andas och det visslade och tjöt som bara den. Kändes som att halsen var helt slemmig och jag hostade massor. Även nu efteråt när jag kommit hem och fått sätta mig och vila och dricka vatten känns det jätte tungt i bröstet och jag e jättetrött.

Gick in och läste lite om  just astma och det stod att många har sömnproblem. Enda sen vi flyttade in i den nya lägenheten har jag haft riktigt svårt för att sova. Riktigt jobbigt! Jag hoppas bara inte att det är mögel eller något här så det är det som har utlöst mina problem.

Har jag börjat få astma? Allergiastma? Någon som vet?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen! Länge sedan vi hördes. Dina problem med att ha svårt att andas låter precis som problem jag har haft, och det var ansträgningsastma. Vill du prata om det så finns jag här. Kram Martina

2009-04-23 @ 18:24:05

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0