Oprah

Sitter just nu och titta på Oprah-reprisen från igår och nu vet jag verkligen vad jag ska göra om jag blir rik!
Programmet handlar om hur hunduppfödare i USA behandlar sina hundar. AHH blir arg så jag knappt vet vad jag ska skriva! Man har svårt att hålla tårarna borta under programmet. Man får nämligen se hundar som är instängda i jättesmå burar hela sina liv, dem får aldrig ens uppleva hur det känns att gå på gräs. Deras liv är endast till för att avlas på, hur dem mår skiter hunduppfödarna i. Dem är smutsiga av sin egen avföring, sjuka, aggressiva och många döende och inte bryr sig uppfödarna, dem får ju sina valpar som dem sen säljer till djuraffärer. Jag kan inte fatta hur man kan vara så ond att man låser in söta små hundar så dem skadas fysiskt och psykiskt så som dem gör.

Som tur är så finns det organisationer som hämtar hundar som uppfödarna tänker avliva och sen tar hand om dem. Skulle jag bli rik skulöle jag starta ett sånt företag då jag själv skulle kunna betala för att djuren skulle bli friska och sen kunna adopteras av en bra och lämpad familj. Inga ska behöva lida:(


Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0